התכנית 'מנגינות' תאפשר לכל תלמיד בבית הספר, ללא קשר למצב הסוציו-אקונומי והפערים החברתיים מהם הוא מגיע, לחוות את נפלאות המוסיקה באמצעות קבלת כלי משלו, השתתפות בשיעורי נגינה קבוצתיים ובתזמורת/מקהלה בית ספרית, וכן צפייה בקונצרטים של התזמורות המובילות בארץ כדוגמא ומודל לחיקוי בעתיד.
תפקידה העיקרי של תכנית 'מנגינות' הוא לאפשר לכלל ילדי בית הספר חשיפה וחוויה מוסיקלית נרחבת באופן אחיד ושוויוני; הן לבעלי הכישרון החבוי, הן לילדים בסיכון המגיעים ממשפחות מעוטות יכולת והן לילדים ממעצד סוציואקונומי גבוה שלא נחשפו לתחום המוסיקה בחייהם.
עיקר הצורך נובע מתוך מודעות לא מספקת בקרב ילדי דימונה בכל הנוגע לנגינה ולימודי מוסיקה שבהמשך אף מקנה להם כלים להתמודדות נכונה בלימודים ובחיים האישיים. לכן, בעזרת מורים מהשורה הראשונה המגיעים מכל רחבי הארץ, אנו יוצרים מוסיקה במסגרת החינוך הפורמאלי בשעות הלימודים. זאת, על מנת לדלג על מסננים כגון; מרחק, אמביציה, מודעות וקשיים כלכליים. הנגשת עולם המוסיקה המקצועי והרחב ממרכז הארץ לפריפריה ככלל, ועבור כל ילדי דימונה בפרט.

במסגרת הלימוד, כל תלמיד יזכה לבחור כלי נגינה (יחד עם הכוונה מקצועית של הנהלת התכנית). לאחר מכן, יחל את מסלול הלימוד הכולל בתוכו שיעור נגינה/שירה שבועי בלימוד קבוצתי, שיעור תזמורת/מקהלה שבועי, וצפייה בקונצרט של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.
לאחר כשנתיים בתכנית, תיפתח האפשרות בפני התלמיד להעמיק את לימודי הנגינה ולהצטרף למשפחת הקונסרבטוריון העירוני בדימונה.
קונסרבטוריון דימונה מונה כיום מעל ל-150 תלמידים בשיעורים פרטניים בשלל מחלקות וכלים, מן המזרח ומן המערב. תלמיד אשר יביע רצון להמשך למידה והעמקה בקונסרבטוריון, יזכה למלגה משמעותית מטעם הקונסרבטוריון העירוני, המתנ"ס המקומי ועיריית דימונה.
כך, יכנס התלמיד למסלול לימוד רב שנתי שתחילתו בתכנית 'מנגינות'.

מנגינות יצחק שדה
מנגינות יצחק שדה

לחוגים
מנגינות נווה עמרם
מנגינות נווה עמרם

לחוגים
מנגינות עמי אסף
מנגינות עמי אסף

לחוגים
מנגינות גבריאל
מנגינות גבריאל

לחוגים
מנגינות נועם חיים
מנגינות נועם חיים

לחוגים
מנגינות הרצוג
מנגינות הרצוג

לחוגים
מנגינות אמיר
מנגינות אמיר

לחוגים

אתריקס פיתוח מערכות מידע